Instalarea lui Sorin Cîrţu pe banca lui CFR Cluj!

Sorin Cîrţu a sosit dis de dimineaţă la stadion, urmînd să apară în faţa reprezentanţilor presei la ora 13.00.

12:00 – La stadion a sosit “secundul” Mircea Irimescu, într-o maşină a clubului, fiind întîmpinat de Sorin Cîrţu, care vorbea la telefon. Cei doi au dat mîna după care au plecat în biroul preşedintelui Iuliu Mureşan


12:14“Este vreun antrenor în România care ar putea refuza CFR Cluj? Nu cred. Sigur, pentru mine va fi o misiune dificilă, pentru că vin după un an în care CFR a cîştigat tot ce se putea pe plan intern” a  fost prima reacţie a lui CÎrţu.


12:16 – Cîrţu e convins de misiunea sa dificilă la Cluj. “Trebuie să îţi asumi o responsabilitate şi eu asta fac acum. Încerc să îmi îndeplinesc toate obiectivele fixate, anume campionatul, Cupa şi o participare bună în Liga Campionilor. Pentru mine este o provocare. Să vedem dacă voi reuşi”, a spus Cîrţu.


12:24 – Alin Minteuan va face parte din echipa lui Cîrţu. Minteuan e singurul component al staff-ului lui Mandorlini care este păstrat la CFR Cluj. Odată cu demiterea lui Mandorlini, de la echipă au plecat şi secunzii Nicolini, Bordin şi Morini şi preparatorul fizic Marini.


12:32 – Sorin Cîrţu împreună cu colaboratorii săi, Silviu Lung şi Mircea Irimescu, s-au fotografiat lîngă vitrina cu trofee, cîştigate de “vişinii” în ultimele 3 sezoane


12:50 – Jucătorii au ieşit din vestiar, după un antrenament scurt efectuat dimineaţa, condus de “secundul ” Alin Minteuan. După-amiaza, e primul antrenament condus de Sorin Cîrţu


13:00 – A început conferinţa de presă de la stadionul “Constantin Rădulescu”. Sorin Cîrţu e însoţit de preşedintele Iuliu Mureşan.


13:03 – Preşedintele Iuliu Mureşan: “Aşa cum aţi anticipat faţă de ieri, deşi antrenorul Andrea Mandorlini a lucrat foarte bine, treaba nu a mai mers şi am ajuns la retrogradare. Asemenea lucruri nu suportăm şi am luat măsuri. Din păcate, se repetă, o situaţie de acum doi ani. Avem o problemă de ordin psihologic şi atunci a fost nevoie să facem nişte schimbări”.

“Hotărîrea am luat-o cu Arpi sîmbătă, Sorin e martor şi vă poate confirma că nimic nu a fost pus la cale. Ne-am întîlnit ieri şi ne-am înţeles. A venit momentul să încercăm cu un antrenor român. Cînd am făcut prima listă acum două săptămîni cu posibilii antrenori care îl vor schimba pe Andrea Mandorlini, Sorin Cîrţu a fost pus în fruntea ei”

“Am mare încredere în Sorin Cîrţu, deşi pentru noi a fost un coşmar. Nu uit niciodată partida cînd am pierdut cu Andone pe bancă. Sigur că Sorin nu a ajuns la o echipă care se lupta pentru titlu, dar sînt convins că e un antrenor care poate să ne aducă titlul. Sîntem la 6 pşuncte de locul 1, sînt recuperabile. L-am sunat şi i-am spus că am nevoie de ajutorul său. Ne-am înţeles în 10 minute. Am semnat un contract pe un an si 10 luni, cu posibilitatea renegocierii in vara”


13:13 – Sorin Cirtu: “E un moment pe care si-l doreste fiecare antrenor sa fie in Champions League. In cariera mea, am mai avut astfel de momente ca si astazi, dar postura astazi de aici, si-o doreste orice antrenor profesionist. E crema fotbalistilor, crema antrenorilor. Trebuia sa plec la o nunta, la copilul lui Tilihoi. Am primit telefonul simbata seara, i-am spus sa ne mai gindim pina duminica dimineata si atunci sa ne decidem daca sa plec sau nu spre Cluj”

“Am avut niste discutii in prealabil cu domnul Porumboiu, am cerut un anumit timp de gindire pina dimineata. N-as fi vrut sa pierd si discutiile cu Vasluiul, in care nu ajungeam la un acord cu CFR. Sint constient de situatia in care se gaseste echipa, e o situatia accidentala, pentru mine si stafful tehnic, postura e destul de dificila, venind dupa un antrenor care a cistigat totul, dar asta ne obliga mai mult. In fotbal, conteaza prezentul si viitorul imediat”

“N-am antrenat in Bundesliga, am vizionat campionatul romanesc, nu m-am uitat in particular la CFR, asta recunosc, dar stiu foarte bine jucatorii Clujului. Toti jucatorii care sint la CFR sint cunoscuti de mine, le stiam calitatile”

“Nu ma consider un antrenor dur, exigent, care are anumite principii de organizare a jocului, la care ei trebuie sa raspunda pozitiv. Cred ca nu vom avea probleme de acomodare. Ideea ca nu vom face schimbari radicale in 2 zile”

“Jucatorii sint platiti de club, trebuie sa-si respecte antrenorul. Sa speram ca aerul din Ardeal e cit mai fresh. M-am inteles cu toti, totul a fost deschis. Nu suport ironiile, daca vreti sa fiti respect de mine. O sa va raspund sincer, dar va tratez la modul cum o sa fiu tratat”


13:24 – Sorin Cirtu si-a trasat rapid viziunea in care vede relatiile cu reprezentantii mass-media. Apoi, a vorbit de relatia cu vestiarul: “E o chestie de inspiratie, va fi un principiu al rotatiei, lotul este destul de mare, cu care poti sa abordezi obiectivele. Imi pare rau ca sint citiva jucatori pe care nu poti sa-i folosesti in Champions League, cum sint Peralta si Bud, dar fiecare va primi sansa lui”

“Cadu ramine capitanul echipei, vedem si in timp. La momentul acesta, nu vom face astfel de schimbari radicale”


13.30 – Muresan despre Mandorlini: “Pe Andrea l-am anuntat aseara de aceasta mutare, se astepta oarecum de aceasta decizie, pentru ca echipa nu avea rezultate. A inteles si el acest lucru si ne-am despartit pe cale amiabila”


13:35 – Cirtu despre meciul cu Basel: “Cert este ca vom incerca sa acumulam puncte. Vom primi replica unor adversari deosebeti. Nu se stie niciodata ce va fi la ora meciului. Sper ca pe baietii nostri sa-i mobilizeze aceasta situatie. Avem un lot valoros care se poate impune”


13:38 – Cirtu: “Imi pare rau ca Bud n-a fost introdus pe lista UCL, chiar m-a surprins acest lucru. Bud este un jucator pe care as fi vrut sa ma bazez, insa ne vom descurca. La fel si Peralta, este un jucator foarte bun, care are aceasta capacitate de-a veritcaliza jocul cu pasele sale”


13:42: Cirtu vrea sa schimbe sistemul de joc: “Mai mult ca sigur voi schimba modulul de joc, va fi probabil un 4-4-2. Este un sistem pe care l-am experimentat si la alte formatii”

INBOX

Nimic nu a prevestit furtuna care s-a declanşat aseară pe banca lui CFR Cluj. După ce a dat impresia că-l păstrează în funcţie pe Andrea Mandorlini pentru startul din Liga Campionilor, miercuri cu Basel, Arpad Paszkany l-a demis pe italian şi s-a înţeles rapid cu Sorin Cîrţu! Cum s-a ajuns la această mutare-şoc?
Tehnicianul oltean a ajuns la amiază la Cluj, s-a cazat la un hotel de cinci stele şi după doar două ore de discuţii cu patronul lui CFR a acceptat să semneze un contract pe doi ani şi să conducă echipa în Liga Campionilor. “Totul e rezolvat, CFR avea nevoie de un antrenor cu licenţă care să cunoască foarte bine Liga 1. Aşa s-a ajuns la soluţia Cîrţu, un antrenor cu mînă forte care să stăpînească un vestiar dezbinat”, a explicat o sursă din conducerea clujenilor. Astăzi, Cîrţu va fi prezentat oficial şi va conduce astăzi primul antrenament din Gruia, urmînd să cîştige 150.000 de euro pe sezon.

Cîrţu a cîştigat în 1990 campionatul cu Universitatea Craiova, aceasta fiind principala sa realizare în cariera de antrenor

303 zile a stat Andrea Mandorlini pe banca lui CFR Cluj, el fiind numit pe 13 noiembrie 2009

Vine cu tot staff-ul
Sorin Cîrţu a discutat aseară cu şefii de la CFR Cluj şi despre oamenii pe care-i va aduce la echipă. Astfel, “Sorinaccio” l-a cerut pe Mircea Irimescu, fostul său coleg din echipa de aur a Craiovei, ca antrenor secund, şi pe ex-căpitanul naţionalei, Silviu Lung, ca antrenor cu portarii. De altfel, Cîrţu a lucrat cu cei doi şi la Pandurii.

Andone a păţit la fel
Demiterea lui Andrea Mandorlini s-a petrecut pe tiparul stabilit în urmă cu doi ani, cînd Andone a fost pus pe liber înainte să prindă vreun meci de Champions League. Pe 30 august 2008, după 6 etape, Andone i-a lăsat locul lui Maurizio Trombetta, chiar înaintea primului meci din Ligă. Ultimul a fost înlocuit la rîndul său, cu Antonio Conceicao. În 2009, CFR a încheiat campionatul pe locul 5.

Bornele carierei lui Sorin Cîrţu
1988–1993 – Universitatea Craiova
1993 – Electroputere Craiova
1993 -1995 – Romania U-21
1995 – Rapid Bucureşti
1995–1996 Universitatea Craiova
1997 Extensiv Craiova
1997-1998  Veria
1998–2002 Extensiv Craiova
2002–2003 Universitatea Craiova
2004 – Oţelul Galaţi
2005–2006 FC Argeş
2006 – Poli Timişoara
2006–2007 Progresul Bucureşti
2007–2008 Dacia Mioveni
2008–2009 Pandurii Tîrgu Jiu
2010 retur – Pandurii Tîrgu Jiu
2010-2011 – CFR Cluj

Leave a Reply

