Luca Toni de Cluj!

Sforzini a făcut parte din galeria lui Lazio, în adolescenţă şi aşteaptă confruntarea cu Roma lui Ranieri.Transferat de patru zile de la Udinese,Ferdinando Sforzini (25 de ani) vrea să aibă un impact masiv în tricoul feroviarilor. Italianul promite că CFR îşi va reveni în Liga 1 şi că nu o să-i dezamăgească pe fanii din Gruia.

– Ferdinando, de ce Liga 1?
– Am privit acest transfer ca pe o oportunitate de a încerca ceva nou în cariera mea, într-un campionat diferit. E o experienţă nouă şi o posibilitate de a-mi relansa cariera. În plus, CFR joacă în Champions League, provocarea maximă pentru orice fotbalist. Liga 1 nu e un campionat slab. Sînt echipe bune aici.

– Care au fost bornele carierei tale în Italia?
– Am început la o vîrstă fragedă fotbalul. Primul contract de profesionist l-am semnat la 18 ani, cu Sassuolo. Au urmat două campionate în Serie C, alte patru în Serie B şi debutul în primul eşalon, în sezonul trecut, pentru Bari.

Fan Alen Boksici

– De ce ai jucat atît de puţin pentru Bari?
– Am avut ghinion. A trebuit să mă operez la genunchiul stîng la puţin timp după ce a început sezonul. Cînd am revenit, echipa tip era formată, relaţiile de joc erau cristalizate. A fost greu să recîştig un loc de titular. Din acest motiv am jucat foarte puţin. Dar acum sînt sută la sută pregătit.

– La ce să se aştepte fanii lui CFR din partea ta? Cum te-ai descrie ca jucător?
– Ca stil aduc cu Luca Toni. Mi-a plăcut foarte mult vedeta din trecut a croaţilor, Alen Boksici, un atacant puternic, extraordinar. Nu-i voi dezamăgi pe fanii clujeni. Am venit aici să fac treabă. Traversăm un moment mai dificil, dar CFR merită să revină printre protagonistele Ligii 1. Echipa îşi va reveni.

Ultras Lazio

– Ştiu că ai făcut parte din galeria lui Lazio în adolescenţă. Aţi picat cu Roma în Champions League…
– Da! Vă daţi seama ce sentimente am pentru romani. Lăsînd gluma, avem o grupă foarte tare, însă cu ambiţie şi muncă se poate anula diferenţa de valoare. Depinde de noi, de motivaţia si de determinarea noastră.

– Cum a fost experienţa ta de ultras?
– De mic, am fost nelipsit de la meciurile lui Lazio. Curva Nord, ce atmosferă, cîte trăiri intense. Era ceva incredibil, o experienţă care m-a marcat. Am trăit momentele de istorie ale acestei echipe, squadra formidabilă a lui Eriksson, finala Cupei Cupelor de la Birmingham din mai 99. Am jucat împotriva spaniolilor de la Mallorca, am fost 15.000 de laziali în tribună şi am învins împreună. De acest spirit e nevoie. Sînt convins că doar împreună cu fanii lui CFR vom reuşi să ne revenim.

240 de minute a evoluat Sforzini pentru Bari în sezonul trecut

“Am avut 7-8 propuneri pentru postul de atacant după ce s-au accidentat Bjelanovici şi Kone. L-am ales pe Sforzini. Sînt convins că se va adapta rapid şi ne va ajuta foarte mult”
Iuliu Mureşan, preşedinte CFR Cluj

“Am rămas plăcut impresionat de ceea ce am găsit la Cluj. E un club foarte bine organizat. Se vede că cei de aici urmăresc înalta performanţă în fiecare an”
Ferdinado Sforzini, atacant CFR Cluj

Nu poate juca astăzi
Mandorlini a pregătit la antrenamentele în săptămîna premergătoare jocului cu Pandurii o echipă în care Sforzini era titular. Clujenii n-au reuşit însă să obţină la timp documentele de transfer pentru a-l legitima pe italian. Astfel, jucătorul împrumutat de la Udinese a fost lăsat în afara lotului, iar Cristi Bud a intrat în primul unsprezece.

Leave a comment