G. Mureşan: “Dacă eu sînt un dur, alţii au comis crime de război”


Gabriel Mureşan este ţinta atacurilor oficialilor lui Poli, înainte de derby-ul de duminică. Cel mai bun mijlocaş al clujenilor nu crede că trebuia eliminat în partida cu Brăneştiul şi le transmite bănăţenilor că feroviarii vor învinge pe “Dan Păltinişanu”.
“Gabi Mureşan a dat cu pumnul. A fost intenţie, e clar. A primit avertisment cu degetul de la arbitru, parcă era în clasa întîi”, a comentat managerul lui Poli, Daniel Stanciu, duelul dintre mijlocaşul lui CFR şi decarul Victoriei, Bogdan Oprea. Mijlocaşul clujenilor e convins că atenţia de care beneficiază se datorează încercării “alb-violeţilor” de a pune presiune pe Alexandru Deaconu, arbitrul delegat la Poli-CFR.

– Gabi, meritai cartonaş roşu pentru incidentul din partida cu Victoria?
– Nu, de ce? Cine joacă fotbal ştie că astfel de dueluri mai au loc. Sînt nervi, fiecare vrea să cîştige. Aşa s-a întîmplat şi luni. Ne-am împins reciproc la o fază fixă. Se exagerează. Eu îl pot privi în ochi pe adversarul meu din etapa trecută. Alţii încearcă să mă transforme într-un adevărat killer. De cînd joc fotbal n-am lovit pe nimeni. Alţii au provocat accidentări echivalente cu finalul unor cariere, iar despre ei se vorbeşte ca despre nişte mieluşei.

– Te consideri un jucător dur? Crezi că arbitrii vă permit să jucaţi mai agresiv?
– Îmi place să intru mai tare, dar numai la minge, în limita regulamentului. M-ar durea să accidentez pe cineva, să mă gîndesc că acel jucător stă pe tuşă din cauza mea. Înţeleg foarte bine ce eforturi face un sportiv, un fotbalist şi îmi respect adversarii. M-a deranjat că după acest meci am fost comparat cu un criminal de război. Refuz să mai deschid televizorul şi să mă uit la emisiunile sportive. Peste tot, se spune că CFR cîştigă cu arbitrii.

“Jucăm la victorie cu Poli”
– Au acoperire cei care vă atacă?
– Cred că încearcă diferite modalităţi de a ne minimaliza munca şi meritele. Sînt de acord, toată lumea are dreptul să vorbească, dar parcă prea mult se dă în CFR Cluj. Pînă la urmă ei vorbesc, iar noi ne vedem de fotbal. Am făcut-o şi în sezonul trecut şi am cîştigat tot ce se putea cîştiga. Cîştigi, să zicem, un trofeu cu ajutorul arbitrului. Dar al doilea, al treilea? Chiar aşa, să n-avem deloc valoare?

– A devenit un derby confruntarea cu Timişoara?
– Am văzut că şi domnul Stanciu a declarat tot felul de lucruri. Le e frică de mine? nu cred că au motive. Vreau să cîştig meciuri, nu să rup picioare. Poate că vor să pună presiune pe arbitru, ca să mă elimine în secunda 30. De ce să-şi vadă de echipa lor? Mai bine inflamează spiritele. Da, e un derby al declaraţiilor. Poli joacă tot timpul pe această carte. O fac singuri, fiindcă nu cred că aţi văzut pe cineva de la Cluj atacîndu-i în presă.

– N-aţi cîştigat pe “Dan Păltinişanu” după revenirea în prima ligă. Crezi că puteţi obţine, în sfîrşit, o victorie?
– Mergem să cîştigăm. Jocul nostru e în creştere. Am făcut o partidă mai slabă cu Universitatea Craiova, dar la meciul cu Brăneşti am avut foarte multe ocazii. În orice caz, mergem să vorbim pe teren. Îi respect pe jucătorii lui Poli, pe cîţiva dintre ei îi cunosc chiar bine. Cred că va fi un meci spectaculos.

160.000 de euro pe sezon cîştigă Gabi Mureşan la CFR Cluj
“Am luat un singur roşu direct în cariera mea. Şi atunci fără să-mi ating adversarul. Nu sînt un killer, doar că intru hotărît la minge”

“Nu mă mai întrebaţi de Naţională. Cînd voi fi convocat voi merge cu cea mai mare plăcere la lot”
Gabriel Mureşan, mijlocaş CFR Cluj

Leave a Reply

