Deac: “Ne gîndim la viitor, dar n-avem prezent”


Ciprian Deac a ajuns de abia la 24 de ani în circuitul Naţionalei. Internaţionalul clujenilor i-a sfătuit pe contestatarii lui Răzvan Lucescu să nu ocolească problema de fond a fotbalului românesc, lipsa infrastructurii.

– Ciprian, după meciul cu Honduras ai fost considerat revelaţia echipei naţionale.
– Nu ştiu dacă este chiar aşa, mai am mult de tras pentru a confirma la echipa naţională. Sincer, aveam nevoie de această victorie cu Honduras , pentru că era presiunea prea mare. Parcă am fost atacaţi din toate părţile, fapt care ne-a afectat şi pe noi.

– Ai simţit o presiune mare la meciul cu selecţionata Honduras? Te-ai gîndit că puteaţi pierde şi acest meci?
– La cît am fost de concentrat, nu m-am putut gîndi decît la sarcinile mele din teren. Am vrut să demonstrăm că mulţi se înşală cînd ne atacă. N-aş vrea să jignesc pe cineva, dar multă lume nu înţelege fenomenul. Nu pricep această tiradă continuă la adresa echipei naţionalei. Pînă la urmă a cui este echipa aceasta!? Dacă românii nu ne susţin, atunci cine să ne susţină! Ucrainenii, maghiarii!? Eu aşa am fost învăţat de mic să-i susţin pe tricolori şi la bine şi la rău.

– Crezi că această echipă formată de selecţionerul Lucescu are viitor?
– Sînt sigur că acest grup de la echipa naţională va confirma în viitor şi prin rezultate pozitive. Veţi vedea, o dată cu meciurile oficiale, o altă faţă a reprezentativei. Sînt încrezător că vom arăta un joc mult mai consistent, e nevoie doar de susţinere şi linişte.

– De ce crezi ai confirmat ceva mai tîrziu la echipa naţională?
– Simt că abia acum am dobîndit o maturitate în joc. În anii trecuţi, marea mea problemă era lipsa jocurilor, nu aveam o prezenţă constantă la echipele de club. Probabil că altul era parcursul meu ca fotbalist, dacă aş fi jucat de la 19 ani, meci de meci.

“Eram fericit cînd găseam un petic de iarbă”
– Cît de dificil este pentru un tînăr jucător să se afirme la echipa de club sau la naţională?
– Una dintre explicaţii este faptul că echipele de club puternice, care îşi doresc performanţă imediată, nu mizează prea mult pe tineri de 18-19 ani. Nu au răbdare cu un jucător, care trebuie să confirme la o vîrstă mai fragedă. De aceeaşi problemă m-am lovit cînd am venit la CFR. A fost nevoie să joc şi pe la alte echipe sub formă de împrumut, dar mi-am dorit foarte mult să reuşesc.

– Multă lume vorbeşte despre faptul că nu mai vin tineri de valoare din urmă, că naţionala a scăzut ca şi nivel de joc.
– Păi ştii de ce se întîmplă asta? Pentru că sprijinul la nivel de copii şi juniori, în majoritatea cazurilor, este aproape zero. Gîndiţi-vă cît de important este pentru un copil să aibă un teren bun, să poată lovi mingea corect, nu să-i sară la fiecare denivelare. Să aibă o alimentaţie sănătoasă şi un loc unde să doarmă. Uitaţi-vă la puştii de afară, ce fizic şi-au format de la 15-16 ani, ce masă musculară dezvoltă! E normal ca ei să aibă o altă mentalitate, mai ales cînd joacă meci de meci.

– Care a fost cel mai dificil moment al carierei tale? Te-ai gîndit vreo clipă să renunţi la fotbal?
– Cel mai greu mi-a fost la juniori, pînă la 18 ani. Gîndiţi-vă că habar n-aveam ce sînt alea vitamine, n-am văzut o sală de forţă, în care să te pregăteşti suplimentar. La juniori existau nişte aşa-zise terenuri, total impracticabile, existînd mereu riscul unei accidentări severe. Cînd vedeam un metru pătrat de iarbă era o bucurie de nedescris. Noi ne gîndim mereu la viitor, cînd nu avem prezent. Nu m-am gîndit însă niciodată să renunţ. Am fost mereu ambiţios, asta m-a făcut să merg înainte.

“Avem jucători foarte talentaţi de mici. Dar mulţi nu mai sînt atraşi de fotbal şi renunţă, pentru că nu li se oferă condiţii de performanţă”

“Mă bucur că CFR a investit şi în centrul de copii şi juniori. Ştiu că juniorii A sînt în finala naţională şi le ţin pumnii”
Ciprian Deac, mijlocaş CFR

Bornele carierei lui Deac
– În 2004 a susţinut probe de joc la “U” Cluj. Oficialii “studenţilor” au refuzat să plăteasscă 50.000 de euro pentru transferul său
– A debutat în Liga 1 la 20 de ani, într-un meci dintre CFR Cluj şi Unirea Urziceni (4-0)
– Mijlocaşul a fost aproape de un transfer la Vaslui, în ianuarie 2009, după ce a revenit de la Galaţi, echipă la care a fost cedat sub formă de împrumut
– Şi-a tatuat două stele, numărul titlurilor cîştigate cu CFR Cluj

Rămîne la CFR!
Mijlocaşul de 24 de ani a declarat că nu doreşte să părăsească formaţia din Gruia pentru moment. “Deocamdată vreau să joc în Liga Campionilor şi vreau să cîştig trofee cu CFR Cluj. Cel puţin anul acesta, nu mă gîndesc la vreun transfer. Mă simt bine la Cluj şi simt că mai am multe de demonstrat”, a spus Deac, jucător lăudat de Mandorlini în media din Italia.

24 de partide a jucat Deac pentru CFR în sezonul recent încheiat, fiind titular în 16 meciuri
2 goluri a marcat Deac în 2009-2010, sezon în care a dat şi 3 pase de gol

Leave a Reply

